EximBank continua sa sustina dezvoltarea Rom Paper Brasov

Bucuresti, 11 august 2014 – In localitatea Cristian, la cativa kilometri de orasul Brasov, compania Rom Paper detine una dintre pricipalele unitati de productie a servetelelor din tara, un proiect antreprenorial 100% romanesc pentru a carui dezvoltare proprietarii au contat exclusiv pe facilitatile oferite de EximBank. Recent, banca a acordat companiei o noua finantare in valoare totala de peste 1,5 milioane de lei destinata achizitionarii unei linii automate de productie a servetelelor care va permite societatii sa-si creasca productivitatea si sa-si diversifice gama de produse.

”Aceasta colaborare este una speciala pentru noi pentru ca avem un partener care, in conditiile actualului context economic in care antreprenoriatul atrage tot mai mult sperantele pentru revigorare economica, se poate constitui ca un veritabil model pentru afacerile de familie. Claudiu si Nicoleta Puchin, doi fosti profesori, demonstreaza ca ideile bune se pot transforma oricand in afaceri viabile – asa cum este a lor, iar, daca ai alaturi si o banca ce iti intelege cerintele si se adapteaza nevoilor tale, atunci succesul nu va intarzia sa apara. De patru ani, Rom Paper este client exclusiv al EximBank, ceea ce demonstreaza inca o data ca banca poate reprezenta o resursa de exploatat pentru firmele cu proiecte pe termen lung”, a spus Traian Halalai, presedintele EximBank.

Colaborarea Rom Paper cu EximBank a inceput cu acordarea unei finantari de 364.000 de lei cu dobanda subventionata, Credit pentru femeia antreprenor. Au urmat apoi alte facilitati – credite de investitii,  sau linii de credit – care, alaturi de sursele proprii si fonduri nerambursabile, au contribuit la extinderea afacerii.

”In ultimii 5 ani afacerea noastra s-a dezvoltat consistent si am reusit sa crestem constant chiar si in plina criza. In 2013 de exemplu, cifra de afaceri a crescut cu aproape 40% fata de 2012. Suntem increzatori ca vom continua trendul ascendent, mai ales ca finantarea EximBank ne va permite sa avem dotarea tehnica necesara pentru realizarea de produse diversificate si de calitate si sa lansam un nou brand propriu de produse de hartie de uz casnic – Mototol. Credem ca toate cele patru game Mototol, care se se bazeaza pe o materie prima superioara, vor surprinde cuparatorii cu designul special al ambalajelor – al caror element central sunt ghemotoacele de hartie, dar si cu mesajul brandului: <Mototol de ajutor>”, a spus Claudiu Puchin, administratorul Rom Paper.

Despre EximBank
EximBank este o institutie specializata al carei portofoliu de produse, axat pe cele trei directii de actiune – finantare, garantare si asigurare, permite bancii sa sustina activitatea si dezvoltarea exportatorilor, a IMM-urilor si a companiilor ce deruleaza proiecte in domenii prioritare pentru dezvoltarea economiei, in special a celor ce contribuie la absorbtia de fonduri europene. EximBank a obtinut in primul semestru din 2014 un profit net de aproape 32 mil. lei, cu 29% mai mare decat in primele sase luni ale anului precedent, in contextul extinderii bazei de clienti si a acoperirii teritoriale si ca urmare a definirii unui model de business sustenabil, cu o buna capacitate de generare a veniturilor. Volumul expunerilor noi acordate (atat in nume si cont propriu, cat si in numele si contul statului) a totalizat, in primele sase luni ale acestui an, aproximativ 475 mil. lei, din care 90% au fost orientate catre finantarea companiilor. Portofoliului de credite nete al bancii s-a majorat cu 24% fata de sfarsitul lui 2013, iar activele bancii au crescut cu 244 mil. lei.

Despre Rom Paper

Rom Paper SRL a fost infiintata in anul 2002 de Claudiu si Nicoleta Puchin si are ca obiect principal de activitate productia si comercializarea de servetele de masa, prosoape pliate, hartie igienica, role profesionale, prosoape cosmetice si servetele la cutie. Produsele Rom Paper sunt comercializate in 7 tari, inclusiv Romania, prin intermediul lanturilor de magazine (hipermarketuri, supermarketuri, cash and carry), dar si prin intermediul distribuitorilor. Productia se desfasoara intr-o fabrica noua si moderna care asigura, pe langa spatiul necesar productiei, si conditii moderne de lucru. Pentru a sustine dezvoltarea activitatii, Rom Paper a investit in spatii productive si de depozitare, in conformitate cu standardele in domeniu, ce permit relizarea unor fluxuri de productie eficiente. Cota de piata a societatii la nivel national a crescut permanent de la 4,43% la 2009, pana la 7,79% in 2012. Compania este membru fondator al Asociatiei Romane a Exportatorilor – AREX.