ANPAL – O afacere impachetata frumos

Aflat la un pas de majorat, businessul Anpal, construit de Alin Popa, se dezvolta pe an ce trece. A mizat pe cartea castigatoare, iar cartonul i-a purtat noroc. De profesie inginer electronist, Alin Popa activa in domeniul vanzarilor anterior anului 2000. Castiga destul de bine, dar isi dorea altceva. “Eram tanar si doream sa fac ceva, sa ma identific cu un produs”, isi aminteste antreprenorul brasovean. A observat atunci ca mare parte din produse vin impachetate in cutii de carton. Iar de la idee la afacere a fost doar un mic pas.

“Am pornit de la zero, nu aveam cunostinte de specialitate, dar mi-am propus sa fiu bun in realizarea cutiilor de carton”, povesteste Alin Popa. A inceput de jos, cu utilaje simple si a ajuns astazi, la 17 ani de la infiintarea firmei sa detina utilaje de ultima generatie, scrie capital.ro.

“Daca in primii ani de activitate aveam o capacitate de productie de 5 tone de carton/luna, in prezent capacitatea utilajelor este de 150 de tone de carton/luna”, spune antreprenorul, cu mentiunea ca a reusit sa-si dezvolte businessul si datorita fondurilor europene. Cel mai recent proiect cu finantare europeana l-a derulat in perioada 2013-2015 si a avut o valoare de aproximativ 1,9 milioane de lei, din care partea rambursabila s-a ridicat la 75% din total.

Primul contact cu banii europeni l-a avut in 2008, an in care a depus dosarul. “Cred ca avea peste 400 de pagini”, spune Alin Popa, cu mentiunea ca birocratia in primii ani de la aderare era la cote inalte. “Am primit banii in transe, ultimele fonduri ne-au fost virate la sfarsitul anului 2011-inceputul anului 2012”.

Spre comparatie, la cel de-al doilea proiect cu finantare europeana lucrurile au decurs mult mai rapid. “Am depus proiectul in 2013, la finele urmatorului an am primit aprobarea, in circa 7-8 luni am derulat lucrarile, iar intr-o luna am primit banii”, spune antreprenorul. Cele 1,9 milioane de lei au avut ca destinatie achizitia de utilaje noi si modernizarea intreprinderii, unde in prezent lucreaza 14 salariati. “Am inceput cu doi-trei oameni, in prezent personalul este de 14, dar am avut si 21 de salariati”, explica Alin Popa, cu mentiunea ca pe viitor vrea sa-si mareasca numarul de angajati.

Pentru acest an, Alin Popa mizeaza pe o crestere a businessului intre 10% si 15%: “Avem deja o clientela iar o crestere de 10-15% o consider una normala”.  El spune ca, in ultimii ani, in zona Brasovului, majoritatea firmelor au mizat pe dublarea afacerilor sau a numarului de angajati.

Chiar daca nu face export, cutiile fabricate de Anpal ajung in toate colturile lumii, din Cuba pana in Asia sau Statele Unite. “Avem clienti din multe sectoare, de la industria alimentara la cea textila. Producem pentru firme care fac mobila pana la cei din industria auto”, detaliaza Alin Popa.

Potrivit acestuia, companiile prezente pe piata locala care realizeaza exporturi in diferite tari isi doresc ca produsele lor sa ajunga la destinatie in siguranta, fara sa se rupa sau sa se sparga, astfel ca se impune ambalarea in cutii de carton de calitate superioara. Intrebat despre materia prima utilizata la confectionarea cutiilor, administratorul Anpal spune ca lucreaza doar cu producatori interni.

Mai multe despre Anpal