Baby Business – Compoturi, muraturi si gemuri sau ”Cumperi si mananci ca la casa”

Compot, muraturi, gemuri, dulceturi…De cate ori nu v-ati propus sa faceti, sigur anul acesta, dar pana la urma nu ati mai apucat din diverse motive? Suntem siguri ca de multe ori, multi ani la rand 🙂 … Fix pe acest comportament s-a bazat antreprenorul harghitean Laszlo Zoltan, care a decis la inceputul anilor 1999 sa isi incerce norocul pe o piata care astazi este la mare cautare.

“Usoara nebunie, usoara inconstienta – nu stiu cum sa o definesc, dar stiu ca a fost buna. Am pornit la drum prin decembrie 1998, ca o afacere de familie, cu personal redus, lucram noi direct, dar, in timp, pe fondul cresterii tot mai evidente a cererii, am decis incet-incet sa ne extindem si am ajuns astazi la aproape 50 de angajati. Suntem ca intr-o familie si acest lucru a contat foarte mult la evolutia firmei. Cand vii la serviciu si te simti ca acasa, este mare lucru”, povesteste plin de mandrie Laszlo Zoltan, propietarul si administratorul companiei Baby Business din Odorheiul Secuiesc.

Activitatea de productie a inceput asadar acum aproape 15 ani, iar in prezent societatea are 57 de produse preparate dupa retete proprii, capacitatea de prelucrare fiind de 5 tone de materii prime pe zi.

“In prezent, activitatea firmei se imparte pe doua directii strategice de business: conservarea fructelor si legumelor si valorificarea acestora utilizand linii tehnologice proprii, respectiv vanzarea en-gros si in magazine proprii a fructelor si legumelor, a alimentelor de baza precum si a produselor industriale”, adauga omul de afaceri.

Din punct de vedere logistic, extinderea de la nivelul liniilor de business a atras rapid dupa sine si extinderea, prin investitii proprii, dar si din fonduri Sapard si de la banci, a capacitatilor de desfacere, proprietarii detinand in prezent un depozit en-gros si un magazin, ambele situate in localitatea Odorheiu Secuiesc. “Faptul ca deja incepeam sa functionam pe o piata in crestere, sa avem concurenti seriosi, ne-a facut sa incepem sa fim si atenti la nevoile si la solicitarile clientilor. A fost nevoie chiar sa investim rapid si in imagine, asa ca de mai bine de trei ani societatea comercializeaza produse sub marca proprie <Carino>”.

Cele aproape 60 de produse – de la compoturi, muraturi, dulceturi si pana la gemuri si alte produse de uz casnic, se vand catre distribuitori in tara si in Ungaria, compania avand incheiate contracte cu institutii, cum sunt: Spitalul Judetean de Urgenta Ploiesti, Spitalul Judetean de Urgenta Satu Mare, Spitalul Judetean de Urgenta Sfantu Gheorghe, Spitalul de Psihiatrie Tulghes, Colegiul Tehnic Banyai Janos, Gradinita Eszterlanc din Odorheiu Secuiesc si asa mai departe.

“Unul dintre avantajele noastre zicem noi ca este utilizarea retetelor traditionale de pregatire a produselor si faptul ca nu folosim conservanti, deviza firmei fiind <Cumperi si mananci ca la casa>. In plus, am avut in vedere tot timpul ca materia prima, in special fructele si fructele de padure, sa fie proaspete si le-am achizitionat de la producatorii din zona, contribuind si la cresterea altor mici businessuri locale”, puncteaza antreprenorul.

Faptul ca decizia de a investii toate resursele – financiare si umane – in dezvoltarea acestei afaceri a fost una buna o confirma si evolutia cifrei de afaceri care a crescut an de an.

Mai multe despre Baby Business