Natural, o afacere cu prajituri de casa de peste 7 milioane euro in 2016

Curaj, viziune, dorinta de a face ceva mai bun si un plan de afaceri bine pus la punct. Dar, mai ales, grija pentru consumatorul final. Acestea sunt ingredientele care au stat la baza unui business cu afaceri de 7,2 milioane de euro si profit net de 1,1 milioane de euro in 2016.

Este vorba despre Natural SRL din Slatina, fabrica cu bunatati a Florinei Popescu, care se intinde, pe o suprafata de circa 10.000 de mp si unde, echipamentele automate si semiautomate se traduc printr-o investitie de aproximativ trei milioane de euro, pana in prezent, potrivit capital.ro.

Florina Popescu a pornit la drum cu un capital mic, provenit din vanzarea unuia dintre automobilele parintilor. In fabrica sa sunt produse de la cele mai simple deserturi clasice romanesti si pana la cele cu arome exotice. Cele mai cumparate, sunt din gama prajituri de casa de 300 de grame. Zi de zi, deliciile sale ajung la peste 50.000 de consumatori finali. 

Atunci cand vorbeste despre traseul sau profesional Florinei Popescu ii place sa spuna ca e asemeni unei escaladari pe munte.

„O escaladare insotita atat de bucuria reusitei, precum si de riscuri, de provocari si tot soiul de semne de intrebare care apar pe parcurs. Dar avand in minte doar telul final… cel de a ajunge in varf si a ramane acolo”, ne explica ea.

Conduce o echipa formata din peste 200 de oameni, iar atunci cand e intrebata ce calitati ar trebui sa aiba un lider, ea spune ca nu crede in vreo formula brevetata. „Ceea ce am luat noi in considerare sunt ingeniozitatea in a gasi solutii creative in problemele existente, corectitudinea in abordarea acestora si desigur, respectul fata de consumator”, marturiseste Florina Popescu. Cat despre riscuri… ne aminteste ca atunci cand esti lider potentialul esec iti apartine in totalitate. „Iar succesul este al intregii echipe”, puncteaza antreprenoarea.

Despre piata in care activeaza, femeia de afaceri spune ca este una matura, informata, interconectata, cu un consumator destul de educat pe segment.  

„In Romania, in acest moment putem discuta despre o piata in primul agresiva, caracterizata printr-o lupta a preturilor si a promotiilor, care bineinteles ca duce la pretul platit pentru acestea. E foarte greu de gasit formula magica: produs excelent la cel mai mic pret, de aceea trebuie luate in considerare nevoile, asteptarile si disponibilitatea consumatorului in aceasta piata”, conchide Florina Popescu.

Mai multe despre Natural